miércoles, 25 de agosto de 2010

Transformers Armada


Hola a tothom!
Després d'uns 8 mesos de no fer-li cas al meu blog, avui he decidit tornar. De fet, fa dies que hi penso, i crec que provaré de transformar una mica el meu blog. M'agradaria començar amb el que espero que sigui el primer d'una llarga serie de posts sobre Transformers. Els qui em coneixen saben que sóc molt, molt, molt friki de Transformers i ja va siguent hora que els hi dediqui aquest blog a ells (de fet per alguna cosa es diu Metalonia...).
Començaré parlant d'Armada, o millor dit de Transformers Armada, una línea de joguines de l'any 2002 acompanyada d'una sèrie de dibuixos animats i cómics, a més d'altre merchandising. La história bàsica era que en el planeta Cybertron hi havien tres races de mecanoides transformables*, els Autobots, els Decepticons i els Mini-Cons. Aquests darrers eren molt més petits que els altres i a més a més tenien la desgràcia que quan un Autobot o un Decepticon s'acoplava amb un Mini-con**, obtenien un boost de poder. Per tant, els Decepticons volien capturar el màxim possible de Mini-cons per potenciar les seves tropes i els Autobots, a la seva manera, també. Això va ser la causa de que els Mini-cons, cansats de ser, err, robots objectes fugissin amb una nau espacial. Van acabar amagats a la Terra en una mena d'hivernació aproximadament durant 4 milions d'anys. Total, que els Decepticons i els Autobots se n'assebenten*** i van a la Terra i la guerra s'intessifica fins a tal punt que desperten al mateix Unicron, el devorador de móns....
Però no vull utilitzar aquest blog per explicar detalladament la història tant de la série de dibuixos com la de cómics**** (es pot consultar la Wiki, la TFwiki, Transformerswiki...) sinó que vull explicar el que va significar per mi. A mi desde nen m'agradaven els Transformers, però vaig deixar de coleccionar-los (o millor dit que m'els regalessin) de jovenet. A més, mai van ser fàcils de trobar aquí, a Granollers. Van passar els anys i algun transformer vaig poder coleccionar (fins i tot vaig dissenyar un Wargame!!!), però penseu que no eren gens fàcil de trobar, tot i haver línees de transformers actives en altres països en akells temps. Però llavors va arribar Armada....
No se quin motiu va tenir Hasbro España per distribuïr Transformers Armada a Espanya de manera normal, però el cas és que a les botigues hi havien Transformers (i no només el primer mes de llançament com ha passat amb les joguines de les pel·licules), sinó que van seguir amb les Waves posteriors (de fet casi tot el que tinc d'Armada m'ho vaig comprar a Catalunya*****) i fins i tot van emetre els dibuixos animats (els grabava amb vhs, jajaja). Curiosament al principi no vaig comprar-me cap pk no m'agradaven ( el primer k vaig tenir a les mans va ser en demolishor, al Corte Inglés), després em va picar la curiositat i vaig començar a coleccionar-los. I em van acabar agradant. Evidentment les históries dels comics van fer que encara m'agradessin més, i després d'un gran lapsus de Transformers, gràcies a Armada vaig abraçar de nou aquesta afició que tinc.
Per tant, encara que Armada tenia figures horribles******, poca articulació, la serie de dibuixos animats estava bastant mal feta... tot això m'és igual pk per mi Armada és especial. Va ser com un retrobament discret amb un vell amic que ha anat a més amb els anys, recuperant l'amistat perduda. I per el que sembla Transformers Armada va ser un bon éxit mundial, que va iniciar el reconeixement mundial renovat que la marca disfruta actualment, fins arribar al punt de fer pelis!!! XD No només em va servir a mi, jejeje!
Apa, acabo ja! Visca Armada!
* és la primera aparició dels Mini-cons com a raça, i li debem a Armada. I no, no són Micromasters...
** la veritat és que, escrit així, sona molt malament. Però és que en realitat la cosa anava així! Els Autobots i Decepticons d'aquesta línea tenen unes protubernacies cilindriques repartides per el seu chassis que serveixen per introduïr-les en uns orificis dels Mini-cons. D'aquesta manera s'activen poders especials dels Transformers a més de rebre un increment de poder. Generalment els Decepticons forcen aquestes unions mentre que els Autobots les fan amb el consentiment del Mini-con. Gràcies a Primus les protuberancies d'acoplament dels Transformers es troben en lloc com les espatlles, l'esquena, els braços... A aquest procés tan, err... curiós, se li diu Powerlinking. No se en que debia estar pensant Hasbro....
*** tres nens (Carlos, Rad i Alexis) troben una part de la nau minicon en una gruta i s'activa una senyal que arriba fins a Cybertron. Humanos metementodo...
**** personalment prefereixo els comics d'Armada a pesar de les sevs deficiencies (potser en parlo en un altre post), tot i que els dibuixos animats tenen coses molt bones, com la perosnalitat de l'Starscream...
***** de fet, un parell o tres de joguines me les vaig comprar a Londres, una a Andorra i la resta que no vaig trobar mai per Internet. Tota la resta aquí.
****** si comparem algunes figures d'Armada amb les d'altres linees posteriors (comparables, no Masterpieces!) s'ha de recóneixer que semblen dissenyades per o bé simis de laboratori, enginyers poc hàbils o senzillament amb poc pressupost). Molt em temo que la última opcció. I per cert, he de deixar de fer servir els * per les anotacions a peu de pàgina...

1 comentario:

  1. Els que no enteem de Transformes podem comentar sobre altres temes*?o fer-ho desvirtua el blog?
    *el canvi climàtic, la crisi, el genoma de pitosporum tobira, els xiclets de fresa que perden gust, la Paris Hilton**, la política de ZP, les tarifes d'internet, els gelats de paella (existeixen), etc etc.
    **Les calces de la Paris, la absència de calces de la Paris...

    ResponderEliminar